Zahvala: Dansstationen, Malmö, Dança em Trânsito, Brazilija, in KLAP Maison pour la danse, Marseille.
Premiera 23. marec 2019, Kino Šiška
Ponovitev 24. marec, 16. september 2019, Kino Šiška
Avtorja:
Jana Menger,
Rok Vevar
Zasedba: Rok
Vevar, Jana
Menger, Tomaž
Gubenšek
Oblikovanje
svetlobe:
Petra Veber
Video: Tomaž
Gorkič
Oblikovanje
maske: Tina
Prpar
Scenske
korekture:
Leja Jurišič
Mentorja: doc.
mag. Uršula
Teržan, red
prof. Tomaž
Gubenšek
Producent:
Urška Pleše
Koprodukcija:
Flota, zavod,
Murska Sobota
in Akademija
za gledališče,
radio, film in
televizijo
S podporo
Ministrstva za
kulturo
Republike
Slovenije
Zahvala: Sanja
Grcić
Predstava
Banana Split
je
gledališko-plesna
raziskava, ki
jo zanimajo
skrajne
možnosti ter
prehodi med
formalnimi in
narativnimi
oblikami plesa
in gledališča.
Ukvarja se s
problemi
ponavljanja in
množenja,
družbo nadzora
in njenimi
postopki.
Navdihuje se
pri pop artu
in literaturi
antiutopije.
»Pozor!
Pripenjam
daljši
dokument.
Naučiti se ga
moram na
pamet, in kot
je
dogovorjeno,
pretvoriti ga
moram v svojo
gibalno
govorico.
Tisti od mene,
ki smo zaspali
ali poležavali
in se zato
zbudili
dorasli, bomo
imeli s tem
več dela,
tisti, ki pa
smo zbujeni
zgodaj in smo
zaradi tega
pomanjkljivi
in lažji,
imamo očitno
več gibalnega
talenta.«
14. in
15. 2. 2015,
20.00, Velika
gledališka
predavalnica
AGRFT
Ples, ki je zorel dvajset let, da bi lahko očiščen besed nastajal zdaj.
Koreograf: Matjaž Farič
Plesalci in soustvarjalci: Barbara Kanc, Jana Menger, Kaja Janjić, Katja Legin, Kristina Rozman, Urša Rupnik, Matic Bobnar, Leon Marič
Glasba: Hexenbrutal
Kostumi: Sanja Grcić
Oblikovanje svetlobe: Luka Curk
Fotografije: Matej Kolaković in Tomaž Gorkič
Predstavitveni video: Tomaž Gorkič
Posebna zahvala: Matevž Česen
Produkcija: Flota, Ljubljana in Flota, zavod, Murska Sobota
Producentka: Urška Pleše
Koprodukcija: Plesni teater Ljubljana
Predstava
je nastala s
podporo Mestne
občine
Ljubljana,
Oddelka za
kulturo in
Ministrstva za
kulturo
Republike
Slovenije
Pred več kot
dvajsetimi
leti je nastal
moj Solo. Zelo
osebna
izkušnja, v
katero sem
prelil vse
svoje znanje,
sposobnost in
občutljivost.
O tem težko
govorim, ker
se povedano
brez plesa
sliši zelo
banalno*.
Po dvajsetih
letih smo ga s
skupino
plesalcev
obudili.
Skoraj celo
leto smo ga
rekonstruirali,
ga vadili, se
o njem
pogovarjali,
potem pa
razstavljali,
celo
uničevali, pa
ga spet
vzpostavljali
in spet
vadili.
Odluščili smo
vse plasti, da
bi razumeli na
čem sloni
bistvo, njegov
gib. Ta
spoznanja smo
prelili v
enostavna
navodila.
Zato, da bi si
pomagali do
ključnih
elementov
improvizacije.
Iskali smo
način, da bi
Solo lahko
nastajal v
trenutku, ko
ga gledamo.
Olupili smo ga
pripovednosti,
da bi se
povednost
lahko odvijala
v razmerjih
oblik,
posameznikov,
v skupini, med
linijami,
napetostmi,
stiskanjem in
raztezanjem
prostora.
V proces pa
smo vtkali
tudi znanje in
hotenja
plesalcev, ki
s pogledi
mlajše
generacije ta
Solo umeščajo
v sedanjost.
Njihov odnos
do predloge je
bistven za
razumevanje,
kako delo
izpred
dvajsetih let
deluje. Njihov
pogled na
ples, predvsem
pa na svet, je
pomagal Solo
osvoboditi
vseh
poimenovanj in
prikazovanja
čustev, ki bi
lahko ples
omejevala.
Dobili smo
čisti,
abstraktni
ples. In
vendar so vse
teme tu, v
telesih, v
prostoru, v
odzivanju, v
napetostih in
popuščanjih. V
trenutku in
trajanju. Bolj
konkretno od
tega ne gre.
Vse je prelito
v ples in ni
več Solo.
Matjaž Farič
*Solo je
nastal na
samospeve
Gustava
Mahlerja
Lieder Eines
Fahrenden
Gesellen.
Glasba, ki jo
močno preveva
čustvovanje.
Premiera:
15. januar
2015, ob
20.00, Plesni
teater
Ljubljana
Ponovitve: 16.
in 17. janauar
2015,
ob 20.00,
Plesni teater
Ljubljana
PROFIL IN
KAZEN
Plesna
predstava
Koncept,
koreografija,
ples: Enya
Belak,
Veronika
Valdes
Dramaturgija:
Andreja Kopač
Avtorska
glasba: Alja
Zore, Jonas
Žabkar
Scenografija:
Sabina Belak
Kostumografija:
Andrej
Vrhovnik
Oblikovanje
svetlobe:
Janko Oven
Video in
fotografija:
Jani Peternelj
Oblikovanje
tiskovin in
predstavitveni
video: Enya
Belak
Produkcija:
Flota,
Ljubljana
Koprodukcija:
Cankarjev dom
Zahvala: Uroš
Buh, Miha
Deisinger,
Jana Menger,
Jernej Orhini,
Tamara Polanc,
Kristina
Rozman, Sara
Smrajc
Žnidarčič,
Zavod BIG
Podpora:
Mestna občina
Ljubljana –
Oddelek za
kulturo
»Če bi
bil Facebook
država, bi bil
tretja po
velikosti. Po
številu
prebivalcev
sta večji samo
Kitajska in
Indija.
Trenutno ima
Facebook preko
500 milijonov
uporabnikov.«
Predstava
Profil in
kazen je duet
Enye Belak in
Veronike
Valdés, ki
prevaja
virtualni svet
v plesni
medij.
Prihodnost
napoveduje
dobo
digitalizacije,
razvijajo se
spletne
trgovine,
virtualni
svetovi,
internetne
storitve,
pametne
inštalacije.
Človek lahko
praktično vse
opravlja preko
manjših
naprav,
povezanih z
internetom.
Uporaba
interneta
postaja
avtonomni del
vsakodnevnega
življenja.
Nekateri se
skušajo
afirmirati na
novitete,
medtem ko jih
drugi
zavračajo.
Preko
internetnih
povezav je
možno
zadovoljiti
skoraj vse
osnovne
življenjske
potrebe
posameznika.
Socialna
omrežja so
namenjena
druženju,
izmenjavi
izkušenj,
mnenj,
mednarodnim
povezavam,
lažji
komunikaciji v
mednarodnih
prostorih,
sklepanju
poslovnih
storitev,
zabavi,
učenju,
nadzoru. Vsak
si kreira
svojevrsten
profil,
informacije so
enormne in
hkrati
»otipljive«. V
tem neskončnem
omrežju je
viden prav
vsak. Le en
klik, le en
podatek je
lahko preveč,
da se poruši
tvoja slika,
tvoja
virtualna
podoba in tvoj
svet. Je to
prihodnost?
Posameznik, ki
je na
medmrežju
izpostavljen,
je hkrati od
njega tudi
odvisen in
zato ranljiv,
njegovi osebni
podatki pa
dostopni
mednarodnemu
prostoru
informacijskih
mrež in
socialnih
omrežij. Kaj
se dogaja s
človekom? Ali
bo ta postal
le 2D oziroma
3D prikaz na
računalniškem
zaslonu? Gre
res zgolj za
prikazovanje
resničnosti na
spletu ali gre
za prikaz
neizživetega
življenja,
maskiranje in
podoživljanje
drugega sveta?
Kaj če se
internetna
mreža sesuje?
Bo zavladal
kaos?
Premiera:
20. november
2014, ob 20:00
Ponovitve:
21., 24., 25.
november 2014,
ob 20:00
NAMIŠLJENA
RESNICA
angažirano
gledališče -
plesna drama
Ženska,
upodobljena v
predstavi, je
razmeroma
svobodna in
izobražena,
hkrati pa
omejena
znotraj
nedorečenega
iskanja pomena
lastnega
obstoja. Vsak
dan se srečuje
s pričakovanji
in agresijami,
ki jih sicer
predpisuje
okolje, vendar
je sama
odgovorna za
odgovor in
zato njihov
neneheni
pritisk.
Sproti se
ujema v past
in se ne sooča
s subjektivnim
mnenjem. Edina
pot, da
obstane, je
popolna
sprememba.
Koncept,
poezija,
scenarij in
režija/Concept,
poetry, script
and direction:
Maja Milenovič
Workman
Koreografija/Choreography:
Maja Milenovič
Workman in
Tina Dobaj
Eder
Izvedba,
ideja/Performer,
idea: Tina
Dobaj Eder
Zvok, glasba v
živo/Soud,
live music:
Andrej Hočevar
Glas,
igra/Voice,
actor: Ayana
Workman
Odrska
pomoč/Stage
assistance:
Urška Pleše,
Ksenija Kaučič
Oblikovanje
svetlobe/Light
design: Luka
Curk
Oblikovanje,
grafika/Design:
Neža Trobec
Fotografije/photos:
Janez
Klenovšek
Produkcija/Production:
Zavod Flota
Ljubljana
V sodelovanju
z/In
collaboration
with: Bunker
Ljubljana, SNG
Maribor,
MADLOM
(Montclair
Academy of
Dance and
Laboratory of
Music Inc.
USA)
Zahvale/Special
Thanks: Teo
Pajnik, Darko
Štandekar,
Galerija
Plesa, SNG
Maribor –
Danilo Rošker,
Draš center
Maribor,
Cleopatra
Purice, Gregor
Kamnikar,
Urška Pleše,
Ksenija Kaučič
S
podporo/Supported
by:
Ministrstvo za
Kulturo in
Mesta občina
Ljubljana
Premiera: 7.
9. 2013 ob 20h
ponovitvi 8.
in 9. 9. 2013
ob 20h
THE POLITICS
OF DANCING
plesna
predstava
Koreograf:
Matjaž Farič
Soustvarjalci
giba in
plesalci:
Katja Legin,
Barbara Kanc,
Darren
Anderson,
Plesalci v
skupini:Enya
Belak, Urša
Rupnik,
Kristina
Rozman, Eva
Posedel, Aleks
Kodek, Daniel
Petkovič
Plesalka na
videu: Kaja
Janjić
Pripovedovalka:
Nada Vodušek
Kostumografinja:
Sanja Grcić
Asistentka
kostumografije:
Barbara Drmota
Grafično
oblikovanje:
atelje.Balant
Glasba: Donna
Summer,
Re-Flex, Henry
Purcell, Carl
Maria von
Weber/ Hector
Berlioz, Flota
Besedilo: John
Hood (2005)
"Hayek,
Strauss, and
the Political
Waltz:
Marginalism
and the
Viennese Waltz
Offer Striking
Parallels" ter
Martha Reeves
"The Politics
Of Dancing:
How Disco
Changed the
World"
Prevod: Katja
Kosi
Produkcija:
Flota, zavod,
Murska Sobota
Koprodukcija:
Flota
Ljubljana,
Plesni Teater
Ljubljana
Vodja
produkcije:
Urška Pleše
Predstava je
nastala s
pomočjo
Ministrstva za
kulturo
Republike
Slovenije in
Oddelka za
kulturo Mestne
občine
Ljubljana
Kakšno zvezo
imata ples in
politika? Ples
je trdoživ,
premaga vse
vladarje,
elite, njihova
pravila,
zapovedi in
prepovedi.
Zabava
zaničevanih
množic slej ko
prej vstopi
skozi velika
vrata salonov
in balkonov, s
katerih
izbranci
zviška
opazujejo
"drhal".
V predstavi
spremljamo
premikajoče se
skulpture, ki
imajo
izhodišče tako
v utopičnem
svetu diska,
kot v valčku,
s katerim čez
parkete drsijo
elite srednje
Evrope že več
kot dvesto
let. Prej je
bil valček,
prav tako kot
disko ples v
sedemdesetih
letih
dvajsetega
stoletja, ples
divjega
veseljačenja
in razvrata.
Doba diska se
je končala z
javno
razstrelitvijo
gore plošč
disko glasbe
na
baseballskem
stadionu v
Chicagu. Ples
je preživel in
postal del
dominantne
medijske
kulture,
valček pa je
že dolgo nazaj
iz
pohujšljivega
plesa "nemške
vulgarnosti"
postal orodje
kulturne in
politične
nadvlade.
PAS DE TEA
plesno-gledališka
predstava
Avtorja
in izvajalca:
Kaja Janjić in
Matic Bobnar
Glasba: Jernej
Kapus
Produkcija:
Flota,
Ljubljana
Koprodukcija:
En-Knap
S podporo: MOL
– Oddelek za
kulturo ter
Ministrstvo za
izobraževanje,
znanost,
kulturo in
šport
Duet Pas de
tea raziskuje
stanje med
počitkom in
»socialnim
kapitalističnim
jazom«, med
artikuliranim
in
neartikuliranim
– stanje
somraka. Gre
za iskanje
potenciala
komunikacije
med dvema
odtujenima
posameznikoma,
od katerih
vsak operira z
množenjem
prodajnih-socialnih
identitet, v
stanju
vmesnega
samotnega
sebstva. Kaj
se zgodi, če
ti oseba, ki
živi v
sosednjem
stanovanju v
trenutku
somračja
potrka na
steno, kako
izgleda ples
samote dveh,
ki jih ločuje
nevidna
stena.., kako
se dotakniti
na daljavo..,
kako se
dotakniti
sebe.. Obenem
gre za iskanje
najbolj
izmuzljivega v
posamezniku,
iskanje špranj
in razpok v
tekstu,
iskanje besed
za
neubesedljivo,
poskus vstopa
v molk..
Posameznik, ki
ga akterja
povabita na
čaj je
ponesrečen
stranski
produkt
sistema, ki
favorizira
prekerne
delavce, gre
za nevidne
posameznike,
t.i.
»drifterje« -
brez doma,
brez
stalnosti,
prodajalce
idej in sanj,
vikend
narkomane,
ljubeče matere
in žene, ki na
skrivaj
zbirajo hladno
orožje,
statiste,
preizkuševalce
zdravil in
kozmetike ali
pač zgolj
običajne
posameznike,
ki čutijo, ki
mislijo.., ki
nočejo biti
črni ali beli,
ki jih pred
spanjem vsaj
kdaj zbegajo
vprašanja o
samoti, smrti,
ljubezni,
sebstvu...
KORAK V DVOJE
PO PII IN PINU
plesna
predstava
Plesna predstava Korak v dvoje po Pii in Pinu se plesnega in življenjskega izročila enega največjih slovenskih plesnih parov vseh časov dotika prek njune največje ljubezni – plesa. Edina svoboda za Pio in Pina je bila namreč plesati; njun prostor je bil ves čas svet; plesanje pa nenehno potovanje, v loku razpeto med utesnjenostjo plesnih dvoran in neskončne črte obzorja, kjer se morje stika z nebom. Njuna druga ljubezen je bilo jadranje; kot prispodoba borbe življenja, pri kateri si odvisen od naravnih elementov, vetra in morja.
Avtorja in koreografa: Gregor Luštek & Rosana HribarThe Spandeks – »SOLD OUT«
glasbeni
performans
Premiera:
27. januar
2012 ob 20h,
Šanski borci,
velika dvorana
Ponovitvi: 28.
in 29. januar
ob 20h
The Spandeks –
SOLD
OUT! je
»fake«
realnost. Je
alter ego. Je
glasbeni
performans, ki
re-definira
posameznega
ustvarjalca
znotraj
predstave. The
Spandeks –
SOLD OUT! je
nova možnost
za
vzpostavitev
pozabljene
zgodovine.
Predstava
temelji na
zgodbi
nekdanje
poljske
glasbene
skupine The
Spandeks, ki
je v 80-ih
letih doživela
hiter vzpon in
razcvet.
The Spandeks
so s svojim
delovanjem
zaslužni za
pomemben
premik znotraj
takratnega
pojmovanja
glasbe. Leta
1979 so kot
kontrapunkt
beograjskemu
Novemu valu s
svojim
inovativnim
pristopom do
koncertne
performative
zamajali tla
prištinske
underground
scene.
Uporaba
kostumov,
maske, plesa
in šova
nasploh je
skupino kaj
kmalu
postavila ob
bok varieteju,
le da so
njihovi
koncerti bili
rockovska
različica
le-teh.
Skupina je
leta 1984
posnela album
z naslovom
»SOLD OUT« in
leto kasneje
prenehala z
delovanjem.
The Spandeks
so zasedali
brat in dve
sestri
Spandek:
Zbigniew aka
Bigi, Nadzieja
aka Niki in
Grazyna aka
Li. Prava
identiteta
članov skupine
je bila za
časa njihovega
delovanja
zamenjana z
lažno.
Predstava je
tako
postavljena v
okvir
dokumentaristične
forme in je
obenem naš
poklon tej
veliki
skupini.
Idejna
zasnova: Evin
Hadžialjević
Avtorji in
izvajalci:
Evin
Hadžialjević,
Maja
Kalafatić,
Laren Polič
Zdravič
Oblikovanje
luči: Luka
Curk
Foto: Mitja
Kobal
Producentka:
Urška Pleše
Produkcija:
Flota,
Ljubljana
Koprodukcija:
Flota, zavod,
Murska Sobota
Zahvala: Arna
Hadžialjević,
Branko
Potočan,
Tamara
Stojanović,
Aljaž Tepina,
Jernej
Čampelj,
Andrea Wilson
Predstava je
nastala s
podporo
Ministrstva za
kulturo RS in
Mestne občine
Ljubljana,
Oddelka za
kulturo.
IVAN PETERNELJ: NOSOROG
avtorski projekt
MATJAŽ FARIČ: PUSTITE OTROKE K MENI / LET
THE CHILDREN
COME TO ME
Plesno-gledališka predstava /Dance-theater
performance
Premiera
/Premiere: Cankarjev
dom,
Ljubljana, 28.
januar
2011,
20:00
Ponovitvi
/Re-run:
Cankarjev dom,
Ljubljana, 29.
januar + 3.
februar 2011,
20:00
Zgodba o vsem, kar so nam povedali in kaj z nami počnejo.
Ne smemo jim odpustiti, saj vedo, kaj delajo.
Vodijo nas po markiranih poteh.
Pristajamo, da se svoboda krči na poenostavitve; na sprejemljivo in nesprejemljivo (gibanje) in dovoljeno in nedovoljeno (početje). Ko odraščamo, poslušamo, ko odrastemo – delujemo.
»Začetniku svetujemo, naj si zapomni naslednje zlato pravilo: v gorah hodimo po markiranih poteh. Temelji znak za označevanje planinskih poti je okrogla markacija: rdeč kolobar okrog belega kroga. Napisane ali orientacijske table so postavljene navadno pri začetku poti in na razpotjih. Praviloma so rdeče barve, napisi pa so beli. Kjer je možno, je markacija v višini odraslega človeka. Pot je seveda treba markirati v obeh smereh.«
Predstava »Pustite otroke k meni« je potovanje skozi mehanizme moči; neposredno in brezkompromisno, kakršna je »gesta moči« sama, ki omogoča usmerjati voljo močnejših, določa pozicijo šibkejših in se najbolj razrašča pri tistih, ki se ne morejo braniti – otrocih. Otrocih svojih staršev. Naše revolucionarno poslanstvo še ni izpolnjeno.
Nova predstava Matjaža Fariča in njegovih
sodelavcev je
plesna in
obenem
poudarjeno
gledališka. V
njej
protagonisti z
brezkompromisno
uporabljeno
gesto potujejo
skozi različne
sisteme moči.
Teme
predstave so
manipuliranje,
nadziranje in
indoktriniranje.
Govori o
hierarhičnem
položaju
posameznikov
in se
osredotoča na
postopke, ki
močnim
omogočajo
usmerjati
voljo drugih.
Mreže
odnosov in
položaji
posameznikov v
njih temeljno
določajo meje
svobode,
delitve na
sprejemljivo
in
nesprejemljivo,
v
institucionalnem
smislu pa na
dovoljeno in
nedovoljeno.
Ko odrastemo,
smo del
sistema, če
smo se
naučili, kaj
je prav in kaj
se splača.
In
his new
performance,
Matjaž Farič,
a
distinguished
Slovenian
dancer and
choreographer,
and his
collaborators
will examine
diverse
systems of
power in an
uncompromising
gesture. A
dance as well
as a
pronounced
theatre
performance
will straddle
the issues of
manipulation,
control and
indoctrination,
examining the
hierarchical
ranks of
individuals
and centring
on procedures
that enable
the strong to
control the
will of
others.
Koprodukcija/Co-production: Flota
Ljubljana,
Cankarjev dom,
Plesni Teater
Ljubljana
Koreograf,
režiser in
avtor zvočne
matrice:
Matjaž Farič
Dramaturginja
in oblikovalka
besedila:
Andreja Kopač
Dramaturginja:
Simona
Ješelnik
Plesalci in
soustvarjalci
giba: Gregor
Luštek, Jana
Menger, Kaja
Janjić,
Magdalena
Reiter, Rosana
Hribar
Interpretka
besedila: Nada
Vodušek
Igralec: Rok
Matek
Kostumografinja:
Tina Kolenik
Avtorica
videa:
Patricia Ando
Cvetković
Posebna
zahvala:
Maši Kagao
Knez - KUD
Baobab,
Branetu
Potočanu -
Zavod Vitkar,
Živi Brecelj -
Plesni Teater
Ljubljana
S podporo/ Support by: Ministrstvo za
kulturo
Republike
Slovenije,
Oddelek za
kulture Mestne
občine
Ljubljana
SRH
/ SHIVER
Zvok na
koži / Sound
on Skin
MAKING MEDEA